Apa itu Ebook/Ebuku?

Ebook merupakan electronic book atau buku elektronik dalam bentuk digital yang berfungsi sama seperti buku biasa.

Di blog ini saya akan menyenaraikan ebook yang berguna untuk anda memulakan perniagaan dan merancang bagaimana menjana pendapatan melalui Internet.

Saya akan cuba membuat review untuk memberi sedikit sebanyak memudahkan anda memilih ebook manakah yang terbaik untuk anda.

[...] Kenapa pilih eBook?..

Post baru:

Carian:

03 May 2008

Kenapa penulis senarai ebook tidak mempunyai domain sendiri?

Hehehe saja nak buat gimik dengan menceritakan perihal diri..

Mesti ada yang tertanya-tanya kenapa saya meletakkan senarai ebook di dalam blogger seperti blogspot (free hosting) dan bukan didalam host berbayar? Sebenarnya saya telah pun mempunyai host berbayar sejak tahun lepas lagi tetapi terdapat masalah teknikal di mana saya nih bukan reti sangat nak guna wordpress.

Dah ada member nak membantu install dan aturkan wordpress dalam tu, tapi tetiba satu hari tu satu blog saya telah mencapai traffic yang terlalu tinggi sampaikan pihak hosting tersebut memberi amaran dan segala data2 yang ada di dalam terpaksa di buang termasuk data adsense... adush .. sedih sungguh..sampai sekarang nih saya masih phobia lagi dengan High Traffic dan high ranking nih...orang lain bukan main lagi suka, saya dah mula phobia. Apa tidaknya, banyak data yang tersimpan dlm hosting, yang tak sempat saya buat backup..hu hu hu...

Dan sekarang dah turun pangkat balik tapi ada kebaikan juga la. Saya tak perlu monitor, data yang terdapat di dlm blogger kekal sampai bila2 kot, dan jika dpt high traffic bagaimana tinggi sekali pun, blogspot hosting still working, dan ilmu yang di tinggalkan dlm blogspot akan kekal sampai bila2, manalah tau kan umur kita nih panjang ke pendek..oh...

Domain dan hosting berbayar masih lagi di gunakan untuk urusan PPC (Pay Per Click) dan mungkin juga akan membuka kedai online mengikut panduan yang Saifulsham sarankan dalam ebook terkini beliau. Tengoklah nanti. Belum ada masa lagi nak baca. Saya beli dulu sebab harga promosi agak murah dan review yang diberikan sungguh menarik perhatian. Lagipun saya telah membuat beberapa penyelidikan tentang penulis dan hasil yang diorg telah perolehi. Memang seorang Internet Marketer yang talented. Oh saya lupa. Belum senaraikan lagi ebook beliau.

Saya belum habis baca ebook ini jadi tak boleh buat komen apa2 lagi.

Klik link ini untuk mengetahui lebih lanjut>> Sistem Kedai Online

No comments:

Post a Comment