Apa itu Ebook/Ebuku?

Ebook merupakan electronic book atau buku elektronik dalam bentuk digital yang berfungsi sama seperti buku biasa.

Di blog ini saya akan menyenaraikan ebook yang berguna untuk anda memulakan perniagaan dan merancang bagaimana menjana pendapatan melalui Internet.

Saya akan cuba membuat review untuk memberi sedikit sebanyak memudahkan anda memilih ebook manakah yang terbaik untuk anda.

[...] Kenapa pilih eBook?..

Post baru:

Carian:

19 May 2009

Adsense Oh Adsense

Bila cerita pasal adsense mesti di kaitkan tentang seo, pay per click (ppc) dan blogger. Rasanya rata2 blogger sekarang meletakkan iklan adsense di setiap penjuru blog masing2 untuk mendapatkan nilai bayaran setiap klik daripada pelawat. Pelbagai cara dan warna demi menarik perhatian setiap pelawat untuk melihat iklan yang di paparkan dalam blog masing2.

Saya tertarik dengan cerita Wan Suryani (HotBiz2u) tentang blog beliau yang mendapat earning sebanyak USD1 per day untuk satu blog. Sehingga beliau sanggup membuat blog sebanyak 80 semata2 untuk mendapatkan earning USD80 per day. Untuk mendapatkan earning USD1 per day tak mustahil. Tetapi kalau nak mendapatkan earning sampai USD10 - USD100 per day, mestilah melibatkan PPC ataupun mungkin blog beliau menggunakan niche termahal masa kini.

Keyword yang mahal harganya sudah tentu banyak persaingan. Saya selalunya tidak menghiraukan keyword apa pun. Yang penting blog yang saya buat merupakan hasil pencarian tentang maklumat apa yang saya perlukan dalam Uncle Google.

Selalunya lebih kepada yang berkait tentang Anti virus, Scam di internet, Fashion, Travelling, Video Game , PDA dan Mp3. Kesemua sekali saya mempunyai 10 blog yang aktif. Cuma earning tak banyak la. Tapi every month memang mencapai lebih daripada USD100++.

Rasanya terpanggil juga ingin membuat blog sampai 80 tu. Manalah tau kot2 bertambah lagi earning per day. Cuma kena fikir apa lagi maklumat yang terbaik.

Yang penting sekarang kena pertingkatkan lagi mutu SEO dan Adsense tanpa menggunakan PPC. Cara saya lebih kepada Pendapatan Adsense Tanpa menggunakan apa2 modal. Modal cuma Talian Internet, Usaha, dan rajin-rajin la beli Ebook Adsense. Terimakasih Sifu F2R, En. Ariff 7 hari adsense dan Raja Adsense . Ebook mereka yang termahal tapi hasil yang amat berbaloi. Dah balik modal pun sekarang.

No comments:

Post a Comment